Dla większości z nas negatywne emocję są jak zły potwór, który chowa się pod łóżkiem. Wiesz dobrze o tym, że tam jest i starasz się go zignorować chowając się pod kołdrę. Jednak im bardziej starasz się chować przed nim, tym większy i straszniejszy się on staje. Dodatkowo twoja wyobraźnia wzmaga strach kiedy ty rozpaczliwie próbujesz schować się przed nim.

Chciałbyś zmierzyć się z potworem, ale to jest zbyt przerażające. W ten sposób większość ludzi odczuwa negatywne myśli. Chcą zabić potwora i sprawić, aby nigdy nie wróciły do ​​nich, ale czują się przerażeni, beznadziejni i całkowicie bezradni.

Jednak spokojnie, bez zbędnej paniki. Zrelaksuj się teraz. Wszystko będzie w porządku. To czego teraz potrzebujesz to prosty i zrozumiały przewodnik, który pomoże Ci pozbyć się negatywnych emocji i cieszyć się w pełni  z życia.

Proszę, o to 4 kroki do eliminacji negatywnych emocji.

1. Weź odpowiedzialność

Najszybszą i najbardziej niezawodną bronią, która całkowicie usuwa negatywne emocje, jest natychmiast powiedzieć sobie „Jestem odpowiedzialny”, gdy tylko wydarzy się coś co spowoduje twój gniew lub negatywną reakcję.

85% ludzi nigdy nie przyjmuje całkowitej odpowiedzialności za swoje życie. Większość ludzi narzeka,  czyni wymówki, krytykuje i nadal obwinia innych za rzeczy w ich życiu, z których nie są zadowoleni.

Ludzie w żaden sposób nie chcą przejąć odpowiedzialności. Nawet gdy wyleją gorącą kawę na siebie to obwiniają za to restaurację, która im ją sprzedała. Ludzie tak bardzo unikają odpowiedzialności, że nawet kiedy zdradzą swojego partnera to i tak za zdradę obwinią partnera a nie siebie.

Najczęściej zadawanym pytaniem w jakiejkol wiek negatywnej sytuacji jest, kto jest winny? I gorzką prawdą jest to, że nikt nie chce zaakceptować winy. Więc kończy się to obwinianiem innych. Ale jeśli chcesz być szczęśliwy, oderwać się od tego i pozostać w zgodzie z sobą, ale także i innymi, to musisz być gotowy wziąć odpowiedzialność i powiedzieć „To ja jestem za to odpowiedzialny” w celu zneutralizowania negatywnych emocji.

2. Bądź oazą spokoju

Nie pozwól, aby w Twoim życiu coś innego przejęło kontrolę nad Tobą. Nawet jeśli wydaje Ci się, że nic się nie układa, to podejmij decyzję, że nigdy już nie będziesz zdenerwowany lub zły na rzeczy, których nie możesz zmienić  lub wpłynąć na nie.

Kiedy ludzie próbują doprowadzić cię do gniewu, kiedy chcą Cię wyprowadzić z równowagi, odpowiadaj im spokojnymi słowami, czynami i idź dalej. Gwarantuję ci, że swoim spokojem i panowaniem nad sobą zarazisz innych i podwoisz efekt kontrolowania swoich emocji.

Pamiętaj, że jedyną rzeczą jaką możesz kontrolować jesteś ty sam. Pracuj codziennie nad sobą. Medytuj, szukaj chwil sam na sam ze sobą,  słuchaj wyciszającej muzyki i postanów, że sytuacje zewnętrzne nie będą już miały wpływu na Ciebie.

3. Zrelaksuj się

Pewnie zauważyłeś, że kiedy dopadają cię złe emocje, kiedy już wiesz, iż nie ukryjesz się przed potworem spod twojego łóżka to  twoje ciało staje się napięte. Taki stan jest dla naszego mózgu dodatkowym sygnałem, który wzmacnia przypływ negatywnych emocji. Stajesz się jeszcze bardziej zły i podenerwowany.

Jestem pewien, że dotychczas byłeś przekonany, iż wyłącznie za pomocą myśli możesz kontrolować swoje emocje. Jednak dużą role odgrywa nasza postawa ciała. Zmiana fizjologii ciała wpływa znacząco na nasze emocje, ale i również na nasze myśli. Jeżeli Twój organizm jest w stanie napięcia wówczas generujesz złe emocje oraz hormon stresu. Jeśli natomiast jesteś w stanie odprężenia wówczas Twój organizm wypełnia hormon szczęścia.

Od tej chwili, kiedy zaczynają dopadać Cię negatywne emocje wprowadź swoje ciało w stan odprężenia. Możesz tego dokonać  w prosty sposób. Zamknij oczy i weź od 3 do 5 głębokich oddechów i w myślach powtarzaj „Jestem zrelaksowany, czuję się odprężony”.  Poczujesz, jak napięcie opuszcza każdą część Twojego ciała. Możesz wzmocnić efekt puszczając relaksującą muzykę, idealnym przykładem są dźwięki natury.

4. Znajdź zajęcie

Większość ludzi ma tendencję do reagowania w sposób negatywny, ponieważ w danej chwili są bezczynni i mają za dużo czasu na zamartwianie się oraz denerwowanie się z byle powodu. Jeśli chcesz pozbyć się negatywnych emocji, to  po prostu czymś się zajmij.

Zrób coś na co miałeś od dawna ochotę, zacznij czegoś się uczuć, albo zajmij się pracą nad swoimi celami i rzeczami, które mają dla Ciebie znaczenie, abyś nie miał czasu myśleć ani reagować na negatywne emocje.

Zamiast stać w miejscu i zamartwiać się, ustal swoje ważne cele i podejmuj pozytywne działania w kierunku osiągnięcia każdego z nich. Zdolność do samodyscypliny oraz ciągła praca nad przejmowaniem osobistej odpowiedzialności za swoje życie pomoże Ci w pełni kontrolować swoje myśli i uczucia.

W ten sposób staniesz się znacznie skuteczniejszą, szczęśliwszą  i pozytywniejszą osobą we wszystkim, co robisz.

„Jest tylko jedna droga do szczęścia – przestać się martwić rzeczami, na które nie masz wpływu.”

Postanów, że bierzesz pełną odpowiedzialność za swoje życie. Postanów, że zaczniesz robić wszystko, aby nie dopuścić do negatywnych emocji oraz postanów, że od tego momentu wypełniają cię jedynie pozytywne emocje, a zobaczysz jak szczęśliwy się staniesz.

Jak myślisz, w jakich sytuacjach możesz zastosować powyższe techniki? Zostaw komentarz poniżej.

Jeśli spodobał Ci się ten wpis i był dla Ciebie przydatny oraz wartościowy to proszę udostępnij go dalej swoim znajomym, aby również mogli z niego skorzystać. Dziękuje 🙂

Udostępnij: